|   Contact  |    Prima pagina      





Proiectul

SMM

Eco-etichetare
   Despre Eco-etichetare
   Eco-etichetarea in Europa
   Eco-etichetarea in Romania
   Rezultate

Documentatie

Link-uri 

 

Doua din componentele proiectului Ecomarket se refera la dezvoltarea si implementarea unui model de piata ecologica si a unei scheme de eco-etichetare voluntara pentru magazinele cu vanzare cu amanuntul localizate in pietele agroalimentare.

Avantaje ale modelului de piata ecologica si a schemei de eco-etichetare voluntara

  • Sporirea increderii consumatorilor in calitatea produselor si serviciilor
  • Reducerea impactului asupra mediului si a sanatatii oamenilor
  • Sporirea capacitatii de a atinge standardele europene de mediu
  • Criterii

    Modelul de piata ecologica si schema de eco-etichetare voluntara intrunesc o serie de criterii care trebuie sa fie indeplinite intr-o masura anume astfel incat o piata sau un magazin sa poata fi certificate ca ecologice. Evaluarea modului in care pietele agroalimentare si magazinele cu vanzare cu amanuntul indeplinesc aceste criterii, se face dupa un punctaj care se acorda tinandu-se cont de diferiti parametrii si indicatori, cu relevanta asupra mediului. Ambele scheme au fost elaborate tinandu-se cont de modelele europene, si de realitatile din tara noastra.

    Modelul de piata ecologica si schema de eco-etichetare voluntara se bazeaza pe urmatorii parametri: energie, apa , zgomot, consumuri interne, riscuri profesionale ( de sanatate si siguranta), si managementul de mediu.

    Model Ecologic de piata, MEP

    Locatii pilot

    Modelul de piata ecologica s-a implementat in doua locatii pilot:

    • Piata Obor, sector 2;
    imagini 2004:

    imagini 2005:

    • Piata Domenii, sector 1
    imagini 2004:

    imagini 2005:

    Certificat piata
    Eticheta piata

    Chestionar piata alimentara

    Schema de eco-etichetare voluntara s-a implementat in 5 locatii pilot:

    • Cristim, Piata Domenii
    • Kaviar House, Piata Domenii
    • GTR GROUP, Piata Domenii
    • MEDA PROD, Piata Obor

    Certificat magazin
    Eticheta magazin

    Metoda de evaluare, Ghidul tehnic si criteriile de evaluare elaborate in cadrul proiectului, au fost testate atat pentru cele doua piete cat si pentru cele cinci magazine selectate.

    Chestionar EAM pentru magazine de vanzare cu amanuntul

    Chestionar magazine

    Prin introducerea datelor colectate in softul elaborat cu sprijinul partenerilor de la COGITA - Danemarca, au rezultat punctajele finale. S-a constatat ca in toate cazurile acestea se situeaza peste limitele stabilite, ceea ce a permis certificarea ecologica a celor doua piete si respectiv eco-etichetarea celor cinci magazine implicate in proiect.

    Ceremonia oficiala de certificare si respectiv eco-etichetare, s-a desfasurat in data de 21.04.2005, aceasta bucurandu-se de participarea Dlui. Viceprimar General Razvan Murgeanu precum si de participarea conducerii la varf de la cele doua primarii de sector. Au participat de asemenea, reprezentanti ai tuturor celor sase primarii de sector, ca si administratorii de piete din Bucuresti.

     

Primaria Municipiului Bucuresti - Directia Protectia Mediului si Educatie Eco-Civica - Telefon/Fax 00 40 21 30 555 24