Proiectul
SMM
Eco-etichetare
Despre Eco-etichetare
Eco-etichetarea in Europa
Eco-etichetarea in
Romania
Rezultate
Documentatie
Link-uri
|
Eco-etichetarea supermagazinelor
din tarile nordice
Tarile nordice, Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda
si Islanda, au inceput dezvoltarea unei scheme de eco-etichetare voluntara
generic "Lebada", in 1989.
Aceasta eticheta urmareste criterii individuale atat
pentru diferite tipuri de produse (hartie, agenti de curatenie) cat
si pentru servicii/ afaceri precum hoteluri sau restaurante. In iunie
2003 Consiliul Nordic pentru eco-etichetare a elaborat un set de criterii
si reguli aplicabile supermagazinelor.
Purtand eco-eticheta "Lebada", supermagazinele transmit consumatorilor un mesaj in
genul : " Aceasta este garantia faptului ca alegeti produsele de
alimentare sau de uz zilnic cel mai putin daunatoare mediului".
Rezultale eco-etichetarii "Lebada"
in supermagazine:
- Consumatorilor le este mai facil sa opteze pentru
produse ecologice;
Impactul asupra mediului al supermagazinelor se va
reduce;
Eco-etichetarea comertului cu amanuntul in tarile UE
- In 2002, eco-eticheta europeana, " Floarea", coordonata
de Departamentul pentru Eco-etichetare al Uniunii Europene, a aniversat
10 ani
- Aproape in acelasi timp, Cogita a inceput sa lucreze
la proiectul Ecotrade, cofinantat de Uniunea Europeana print-un program
Life. Obiectivul proiectului Ecotrade este dezvoltarea unui set de
criterii care sa poata fi utilizate de catre Departamnetul pentru
Eco-etichetare al Uniunii Europene pentru implementarea unei eco-etichetari
oficiale a magazinelor cu vanzare cu amanuntul.
Rezultatele asteptate in urma
implementarii proiectului sunt:
- O metoda de evaluare a mediului pentru magazinele
cu vanzare cu amanuntul
- O schema de eco-etichetare voluntara( care se doreste
a fi finalizata in 2004)
- Reducerea impactului pe care il au asupra mediului
magazinele cu vanzare cu amanuntul.
Pentru mai
multe detalii consultati Link-uri
|